CULTUROGRAPHY

Torsdag / TALK
Bliv klogere på culturography; en metode, der hjælper organisationer, brands og virksomheder med at skabe engagement via online-fællesskaber. (In English)
06 okt 14:00 - 15:00
Location: Ragnarock - VIP-rummet

Vores tid er præget af store kriser og udfordringer, som alle skriger på handling – klima, krig, inflation, energikrise, you name it. Men hvordan skal man som organisation, brand eller virksomhed forholde sig til de store spørgsmål? Og hvordan kan man arbejde strategisk med at ændre samfundet og bidrage til løsningen af tidens mest presserende problemer, samtidig med at man styrker sin forretningsmodel?

Culturography er en ny metode til at styrke vores samfund; en digital tilgang, der gør organisationer og virksomheder i stand til at skabe samfundsmæssige ændringer. Man studerer, hvordan mennesker interagerer ud fra interesser og emner, og hvordan de skaber online-fællesskaber omkring dem.

Ved hjælp af culturography kan organisationer og virksomheder via et open source-redskab visualisere og forstå, hvordan de skal positionere sig i forhold til aktuelle temaer og emner, og hvordan de kan bidrage til yderligere engagement i sådanne communities – og bredere i samfundet.

På GRASP præsenterer Anders Kristian Munk, associate professor ved Aalborg Universitet og partner i Backscatter metoden, som bl.a. er blevet benyttet af Roskilde Festival i skiftet fra fossile brændstoffer til grøn energi, hvor festivalen involverede og engagerede både gæster og samarbejdspartnere i processen.

Præsenteres af Roskilde Festival og Backscatter.

Læs mere på: https://culturography.com


English summary:

Culturography is a new digital approach that empowers cultural institutions to create societal change.

Culturography maps online conversations to show how cultural communities engage in society´s pressing issues. This helps cultural institutions visualize and understand how they should position themselves in these conversations to spark further engagement among their communities.

At the event Associate Professor Anders Munk will present how the method has been used by Roskilde Festival to transition from fossil fuels to green energy by engaging the festival audience and commercial partners in the process.

Join us to learn how your organization can work more strategically with societal change and strengthen your business models in doing so.