Credit Henrik Gregersen Gimle

Hvem ejer scenen?

TORSDAG 1. OKTOBER

Paneldebat om fællesskab og levende lokale musikmiljøer.

  • Torsdag 1. oktober

Hvad skal der til for at bevare og udvikle de levende, lokale musikfællesskaber i en tid, hvor øget monopolisering og kommercialisering præger koncertbranchen?

Vi samler centrale stemmer fra det danske spillestedsmiljø til en samtale om de udfordringer og ikke mindst de løsninger, de ser for at styrke de uafhængige og frivilligdrevne musikmiljøer i de danske byer.

Afsættet for samtalen er et oplæg, hvor direktør for VEGA, Anders Wahrén, perspektiverer koncertstedets nye strategi, som ikke bare handler om VEGA. Den stiller spørgsmål, som hele sektoren bør tage stilling til: Hvem tager ansvar for vækstlaget? Hvem sikrer, at der er plads til den musik, der endnu ikke har et publikum? Og hvad mister vi, hvis de uafhængige spillesteder overlader scenen til markedet? 

Deltagere

  • Anders Wahrén, direktør for VEGA
  • Kristine Lewinsky Hald Foghmar, spillestedsleder for Richter
  • Esben Marcher, direktør for Dansk Live
  • Julia Hunt, forperson for Kultur- og Idrætsudvalget og medlem af Musikbyudvalget, Roskilde Kommune
  • Cecilie Engelhardt Johansen, moderator

Sprog: Dansk

Sessionen er præsenteret af Musikbyen Roskilde